Osoby zajmujące się pozycjonowaniem stron www muszą poszukiwać szeregu sposobów na to, by umieścić swoje linki w wielu różnorakich miejscach w internecie. Różnicowanie pochodzenia odnośników jest bowiem bardzo ważne, jeżeli już woli się osiągnąć wysokie wyniki na niełatwe i konkurencyjne frazy. W przypadku niszowych słów zasadniczych wystarczą zdarza się, że wpisy na blogach tematycznych – niekiedy nawet kilka takich linków potrafi „wepchnąć” frazę na topowe pozycje.
Dlatego też sporym zainteresowaniem cieszą się takie strony www w jaki sposób chociażby blog z artykułami, na którym internauci mogą umieszczać swoje artykuły , a dodatkowo dodawać w nich linki prowadzące do ich stron. Takie blogi tworzone są albo na zamówienie (uzupełniane najpierw przez copywriterów, a dopiero w przyszłości przez artykuły od zewnętrznych autorów) albo wprost przez pozycjonera. W tym drugim przypadku blogi w znaczącej liczbie sytuacji wykorzystywane są wyłącznie i tylko na jego użytek, nie są udostępniane dalej, a rejestracja na nich jest zamknięta dla osób trzecich. Blogi tematyczne odgrywają wielką rolę w procesie pozycjonowanie: mają znaczący wpływ na jakość umieszczanych na nich linków. Im bardziej rozwinięty i specjalistyczny jest taki blog z artykułami, tym większa szansa na to, że zostanie szybko dostrzeżony przez roboty Google, a wrzucane na niego wpisy będą błyskawicznie indeksowane. Na to ostatnie posiada wpływ także CMS bloga, a zatem system jego zarządzania – obecnie w branży SEO&SEM powszechnie uważa się, że najbardziej zoptymalizowanym CMSem jest darmowy WordPress.
Więcej informacji znajdziesz: blog.