Rozpoczęcie pozycjonowania dla strony firmowej wcale nie jest takim prostym procesem, w jaki sposób sądzi wielu właścicieli takich stron oraz – co ciekawe – równie wielu pozycjonerów. Witryny firmowe są bowiem traktowane w nieco bardziej specyficzny sposób od swoich „zwykłych” odpowiedników. Przede wszystkim są internetowymi wizytówkami danej firmy, a więc jej oficjalnym wirtualnym przedstawicielem w Sieci. Nic zatem dziwnego, że fachowy i zadbany katalog firm przyjmuje do spersonalizowanych zasobów wyłącznie witryny wykonane w sposób fachowy, które już na sam początek pokazują, że ukierunkowane są na internautę.
Z tego również względu katalogi takie uchodzą za jedne z najlepszych miejsc w Sieci, do których można dodać link do własnej oficjalnej strony firmowej. Swoją jakością, wartością , a dodatkowo wysokim zaufaniem, jakim cieszy się w gronie algorytmów Google, katalog firm sprawia zdarza się, że wysokie wzrosty stron firmowych na niszowe frazy. Przeważnie dochodzi zatem do sytuacji, gdy już jeden link prowadzący z takiego katalogu jest w stanie podnieść lokatę witrynę na słabo obleganą frazę na topowe miejsca. Nie są to przypadki zachodzące w każdej sytuacji i w przypadku każdej niszowej frazy, niemniej jednak prawdopodobieństwo, że w przypadku mojej witryny firmowej również do tego dojdzie, jest bardzo duże. Z tego też względu spisy stron takie jak katalog firm, bez wątpienia o ile są zadbane, ciekawie prowadzone i moderowane, cieszą się ogromnym zainteresowaniem pośród pozycjonerów. Zainteresowanie to jest wysokie również w przypadku samych właścicieli stron, którzy widzą w tym możliwość dodatkowej – czasami nawet w pełni darmowej – promocji.