Nasz rynek zatrudnienia w dotychczasowych czasach jest bardzo skomplikowany i samo już zaproszenie na rozmowę kwalifikacyjną po wysłaniu kilkudziesięciu czy dosłownie ponad setki życiorysów do różnorakich firm, daje nam możliwość wykazania się i przedstawienia siebie jako mężczyźni i kobiety, która perfekcyjnie nadaje się na dane stanowisko. Należy jednakże pamiętać, że jeśli już nas zaproszono na rozmowę to nie możemy od tak sobie tam pójść, po prostu ubrani, bez przygotowania i po prostu poopowiadać o sobie. Czasy już tak nie wyglądają i nie ma tak, że w jaki sposób ktoś chce pracować to zwyczajnie znajduje tę pracę w chwilę. Trzeba się postarać. Ważna w takiej rozmowie kwalifikacyjnej jest nasza komunikacja niewerbalna, dzięki której możemy albo przychylnie nastawić szefa do nas, lub skreślić swoje szanse dostania tej pracy. Już pierwszym elementem naszej komunikacji powinien być elegancki ubiór, który mówi o tym , że szanujemy osobę, z którą rozmawiamy i zależy nam na tej pracy. Wiemy też jak ważny jest uścisk dłoni. Trudno sobie wyobrazić, że aktualnie ten jeden 1-wszy uścisk ma możliwość zadecydować o całkowitym pierwszym wrażeniu odnośnie naszej chłopcy i dziewczęta. Podczas samej rozmowy, powinno się pamiętać aby kontrolować własną postawę – jeśli jest ona zamknięta, to świadczy o tym, że się boimy i nie jesteśmy pewni naszej wiedzy, a przecież nie tak chcemy się pokazać swojemu potencjalnemu przyszłemu szefowi. O ile zaś jesteśmy zbyt otwarci to ma możliwość to świadczyć, że lekceważąco podchodzisz do tej rozmowy. Warto też pamiętać o drobnych uśmiechach i sprawdzeniu spersonalizowanej gestykulacji, tak ażeby nie była ona nadmierna. Jednym słowem warto wykorzystać taką szansę i postarać się, całkiem możliwe, że komunikacja niewerbalna będzie w stanie przemienić nasze życie.