Chłopcy i dziewczęta nieznające się na pozycjonowaniu, dla których SEO to wyłącznie jeden z wielu nieznanych skrótów, ze stuprocentową pewnością nie będą miały pojęcia o tym, czym jest narzędzie GWT, jak je aktywować, co można dzięki niemu sprawdzić. Nie będą wiedziały też o tym, jak wielką inwigilację stron www ma możliwość za jego poradą przeprowadzić Google. Równocześnie nie otrzymają także ewentualnego komunikatu, że do witryny prowadzą nienaturalne linki, które jako webmasterzy danego serwisu powinni jak najszybciej wyeliminować.
Komunikat o takich linkach coraz w większości wypadków wyświetla się na kontach użytkowników Google Webmasters Tools – nawet tych, którzy sami nie przeprowadzają procesu pozycjonowania i którzy nigdy nie brali udziału w żadnych działaniach SEO, a odnośniki do ich witryn to całkowicie naturalne linki, budowane i zbierane przez niezależnych użytkowników sieci Internet. Z tego także powodu osoby kompletnie niezaznajomione z tematem zaczynają po prostu panikować, ponieważ obawiają się, że takie linki mogą serio zaszkodzić ich witrynom, a wręcz doprowadzić do permanentnego bana od Google. Faktycznie sam komunikat nie jest zbyt groźny i pełni rolę informacją , a oprócz tego ostrzegawczą. Kilka zależy również od tego, gdzie roboty Google wykryły nienaturalne odnośniki – jeśli są to artykuły sponsorowane na jakichś znanych wortalach, linki ze stron tematycznych, for i blogów, webmaster nie powinien się zbytnio przejmować. O ile jednak linki prowadzą z serwisów już na 1-wszy rzut oka wyglądających na spamerskie i bezwartościowe, lepiej postarać się o ichniejszym usunięcie.