Każda firma powinna mieć swą tożsamość oraz atrakcyjny wizerunek. Są to dwie najistotniejsze dylematy w dzisiejszym public relations. Dzięki tym elementom firma może jawić się potencjalnym klientom jako atrakcyjna, wartościowa i godna uwagi.
Co wpływa na tożsamość firmy?
W większości przypadków dokonywanym niedopatrzeniem jest ograniczanie tożsamości firmy do wykorzystywanych przez nią elementów wizualnych. A wszak firma do nie tylko logo. Ważnym elementem jest także siedziba firmy i zajmowany przez nią lokal, jego wystrój oraz panująca w nim atmosfera. Duże znaczenie mają również firmowe stroje , a dodatkowo zachowanie i wygląd pracujących w firmie osób. Komunikacja oraz dodatkowo kultura organizacyjna są kolejnymi ważnymi czynnikami, które tworzą wizerunek firmy, kształtują jej tożsamość, a tym samym pozwalają kreować jej pozytywny obraz i wzmacniać lojalność klientów.
Tożsamość firmy uzależniona jest także od takich czynników, w jaki sposób wiek i struktura organizacji , a oprócz tego charakter świadczonych przez nią usług. W kształtowaniu tożsamości , a ponadto pozytywnego wizerunku świetnie kontroluje się także sponsoring, który umożliwia firmie na zaakcentowanie swej odpowiedzialności społecznej.
Z tożsamością oraz wizerunkiem firmy łączy się też jej reputacja. Reputacja zaś jest wynikiem wrażeń, które odnoszą klienci firmy. Warto mieć na uwadze tu jednakże o jednej istotnej różnicy. Wizerunek można kształtować za radą licznych narzędzi, które wpływają na świadomość społeczeństwa. O dobrą reputację należy się już bardziej postarać. Dlaczego? Dlatego, że reputacja kształtuje się na bazie swoich doświadczeń klientów firmy , a ponadto tych osób, które nie są jej klientami, ale miały z nią bliższy kontakt. W ogromnej liczbie przypadków zdarza się tak, że reputacja firmy znacznie odbiega od kreowanego przez nią wizerunku, a to znacznie osłabia jej wiarygodność w oczach konsumentów.
————————
Źródło: katalog stron internetowych: katalog-stron.co.pl i serwis ogłoszeń usług pracaprzez.net.