Z jakiego powodu powinno się zastanowić nad promocją własnej strony internetowej

Prowadząc przedsiębiorstwo, nawet bardzo niezbyt duże, w obecnych czasach nie możemy istnieć bez strony www. Wymaganie obecności w sieci tyczy się już całej gospodarki, począwszy od wielkich korporacji, a skończywszy na małych jednoosobowych firmach usługowych. Można wręcz stwierdzić fakt, że niezbyt duże rodzinne przedsiębiorstwo tym bardziej potrzebuje promocji i dotarcia do ewentualnego klienta. Jakakolwiek forma promocji, czy to mała wizytówka w ogólnym portalu czy specjalistyczna strona internetowa, zwiększa naszą reklamę o kilka procent. Nie powinno się także pomijać faktu ekonomiczności tej inwestycji. Jeżeli jesteśmy firmą startującą, dla której każda wydana złotówka się liczy, możemy korzystać z bezpłatnych serwerów, darmowych stron czy też bezpłatnych wizytówek. Należy jednakże pamiętać, że w sytuacji darmowych albo nisko kosztowych portali, nasza obecność jest w wielu sytuacjach nieeksponowana, jest ułożona obok wielu firm, instytucji o podobnej działalności co my. Ważnym aspektem jest też pozycjonowanie strony w najpopularniejszych przeglądarkach dostępnych na rynku internetowym, gdyż nasz klient w dużej liczbie przypadków poszukuje określonej słownej frazy usługi, produktu, który oferujemy.

Profesjonalne, płatne strony www mają tę przewagę nad darmowymi, że w większości przypadków są niepowtarzalne, utworzone specjalnie dla danej firmy, dosłownie wtedy gdy mają wspólny silnik (schemat). Podobnie jak z gazetą, czy innym produktem medialnym, liczy się pierwsza strona tak zwana startowa, to ona powinna przykuć naszą uwagę. Klient który ją odnajdzie, częściej otwiera kilka podobnych, niemniej jednak zagłębia się w tekst wyłącznie jednej, dwóch. Warto być świadomym, że pierwsze złudzenie jest najważniejsze, jeżeli już będziemy mieć niedociągnięcia, brzydką grafikę albo źle wykonaną technicznie stronę (rozszerzone obrazki, nie najlepsza strona kodowa) to potencjalny klient raczej nie wybierze mojej usługi, bez względu na cenę produktu, czy usługi, jaki oferujemy, gdyż będzie się bał bubla. Powinnaś również mieć świadomość tego dla jakiej targetowanej grupy naszych nabywców chcemy dotrzeć, gdyż zupełnie inaczej będziemy przygotowywać stronę adresowaną dla młodzieży, całkiem inaczej dla osób starszych podobnie jak inaczej dla kontrahentów na produkty zwyczajnego użytku, a inaczej dla produktów niszowych w wielu wypadkach elitarnych, ekskluzywnych. Należy także pamiętać o dostępności naszego klienta do Internetu.

W Polsce nie właściwie każdy dysponuje szerokopasmowym łączem, a można ażeby nawet śmiało stwierdzić, że tego typu łącze posiada mniejszość użytkowników sieci Internet. Dlatego przy tworzeniu strony www powinniśmy uwzględnić czy pragniemy sporo animacji, zdjęć, muzyki, która spowalnia łącze, czy też najprostszą stronę informacyjną, która raczej jest nieciekawa dla oka, lecz prosta i szybka dla każdej osoby odbiorcy. Można bez wątpienia połączyć obie, zadając pytanie na stronie startowej, czy użytkownik chce oglądać naszą stronę w wersji html (prostej, informacyjnej) czy też we flash’u (animacji) , ale ze względu na cenę takie usługi oferują zazwyczaj duże przedsiębiorstwa. Jako przykład przedstawmy jednoosobowa firmę remontowo- budowlaną. Jej klientami są częstokroć osoby nie potrzebujące wykonywać wielkich inwestycji, dla których liczą się koszty, ale które żądają należycie wykonanej, fachowej usługi. Aktualnie poleciłbym stronę internetową wykonaną w formie html’a z ewentualnymi małymi dodatkami flash’a. Powinien na niej znajdować się ewentualny cennik usług , a dodatkowo zdjęcia z realizacji wcześniejszych zamówień. Ani jedna osoba nie będzie żądał od pojedynczego fachowca referencji z wielkich inwestycji, ale każdy chciałby spostrzec jak wygląda usługa którą oferuje.