Czas trwania pozycjonowania

Ile trwa pozycjonowanie? Za jaki czas można się spodziewać oczekiwanych efektów? Czy klienci zaczną napływać w tej samej chwili czy to chwilę potrwa? I w końcu: dlaczego tak długo? Z tymi pytaniami o czas i termin, w którym pozycjonowanie i usługi SEO świadczone na rzecz danej strony (albo stron) www zaczną działać, to w ogromnej liczbie przypadków padające pytania od kontrahentów. Nic zadziwiającego – klient płaci, więc oczekuje efektów jak najszybciej. Niestety zdarzają się też takie osoby, które nie potrafią zrozumieć, że SEO to branża złożona, a wszelki pośpiech jest tu nie tylko niewskazany, niemniej jednak dosłownie niebezpieczny. Szczególnie przedsiębiorcy starszej daty wykazują ogromne zniecierpliwienie, gdy po tygodniu czy dwóch od podpisania umowy na pozycjonowanie i pozycjonowanie oferty nie widzą żadnych efektów, a „u kolegi” już dawno były. Czas pozycjonowania i moment pierwszych pozytywnych efektów jest bowiem różny w współzależności od kilku czynników – fraz kluczowych, optymalizacji witryny, jej zawartości, linków prowadzących do strony jak i linków zaindeksowanych przez Google. Nie bez przyczyny jest też ich jakość i wartość, a niektórzy pozycjonerzy twierdzą także, że wpływ na szybkość pozycjonowania i otrzymywane efekty posiada także tematyczność linków przychodzących. Nie ulega natomiast uwagi fakt, że osoby decydujące się na pozycjonowanie i usługi SEO powinny się głównie uzbroić w cierpliwość. To nie jest bowiem proces analogiczny do zakupu w sklepie – gdzie towar albo usługę wykonuje się od ręki. W tym wypadku czekanie na efekty może wynosić zarówno jeden dzień, jeden tydzień, jeden miesiąc jak i pół roku…