Nowa dekada XXI wieku dla branży SEO oznaczała masowy wysyp wszelkiego rodzaju internetowych sklepów, w których zarówno pozycjonerzy jak również zwykli klienci mogą wykupować różnorodne usługi. Z reguły były to oferty wspomagające pozycjonowanie i usługi SEO, jak dostęp do osobistej sieci precli, opublikowanie wpisu w spersonalizowanej grupie katalogów, postawienie indywidualnego zaplecza. Współcześnie takie sklepy oferują coraz w znaczącej liczbie sytuacji usługi bardziej wyrafinowane, które czasem mogą zastąpić typowe pozycjonowanie stron. Pozytywną włąściwością takich sklepów jest ich uniwersalność oraz otwartość na każdej osoby klienta. Skorzystać z nich mogą bowiem zarówno profesjonalni pozycjonerzy, który oferty z takich sklepów często wykorzystują jako testy pod pozycjonowanie i usługi SEO, ale również i klienci, którzy przenigdy przedtem z taką formą promocji witryny w Sieci nie mieli ogólnie rzecz ujmując do czynienia. Użytkowanie ze sklepów przydaje się także przykładowo. do podlinkowania witryny na jakieś niszowe frazy – wtedy zamiast dodawać takie linki do własnych precli i katalogów, korzysta się właśnie ze sklepowych baz. Efekt jest dokładnie taki sam, a pozycjonerskie zaplecze i bazy preclowe pozostają nadal w tajemnicy (a przynajmniej są trudniejsze do wykrycia). Pojawienie się SEO sklepów w Polsce w tym samym momencie wywołało entuzjazm pomiędzy pozycjonerów, którzy do tej pory korzystali albo z zewnętrznych zasobów, lub opierali się wyłącznie na indywidualnych bazach i spisach precli, katalogów, czy zaplecz. A przy tym takie sklepy oferują nie tylko rzeczy pod pozycjonowanie i precle seo, niemniej jednak również wiele innych możliwości – jak chociaż copywriting związany z tworzeniem szeroko rozumianych treści na witryny internetowe.