W świecie internetowego marketingu utarło się przekonanie, że działania marketingowe zarezerwowane są wyłącznie wyłącznie na rzecz firm, instytucji czy samych przedsiębiorstw. Nie dopuszcza się wręcz koncepcji o tym, że z takich samych metod promocji mogą skorzystać osoby prywatne: działające jako freelancerzy, szukające w sieci sławy, pragnące rozreklamować swoją stronę www czy bloga. Jednak w sytuacji działań marketingowych kierowanych na upowszechnienie takich osób marketingowcy muszą trzymać się kilku dodatkowych zasad.
Głównie powinni pamiętać, że to co ląduje w sieci, najpewniej w niej zostanie na za każdym razem. Dlatego planując kampanie marketingowe powinni sprawdzać, która reklama internetowa – a dokładniej która jej forma – niesie za sobą najmniejsze ryzyko. Chodzi tu o niebezpieczeństwo tj. powiązanie konkretnej chłopcy i dziewczęta z negatywnymi działaniami czy wydarzeniami (na przykład. reklama w formie marketingu wirusowego, szeptanego, e-mailing zakwalifikowany jako SPAM). Z tego względu pole do funkcjonowania jest nieco ograniczone, chociaż cały czas do zupełnej dyspozycji speców od reklamy pozostaje pozycjonowanie. Można tu zastosować taką samą zasadę funkcjonowania jak przy pozycjonowaniu stron tematycznych, urzędowych albo firmowych – a dodatkowo pozycjonować również imię i nazwisko danej osoby. To dość ważne, szczególnie gdy takie same noszą dziesiątki a dosłownie setki innych osób – a ich profile na serwisach społecznościowych wyświetlają się jako pierwsze, co może sprawić, że będą one mylone z „właściwą” osobą.
Więcej informacji znajdziesz na: blog.noweseo.pl