Na szkoleniach z internetowego marketingu bardzo kilka miejsca poświęca się procesowi pozycjonowania stron www. Nic w tym zadziwiającego, ponieważ w opinii wielu specjalistów z tej branży to w tej chwili ten proces uchodzi za najlepiej skuteczny, jeśli chodzi o internetową reklamę. Skuteczność ta udokumentowana jest setkami tysięcy przykładów pozycjonowania stron www na dokładnie określone frazy kluczowe. Daje to o wiele lepsze efekty niż reklama ogólna, która kierowana jest do wszystkich użytkowników globalnej sieci Internet – nawet tych niezainteresowanych konkretną ofertą.
Omawiając skuteczność tej metody warto na początek mieć świadomość tego, czym jest to pełne pozycjonowanie i na czym ono polega. W telegraficznym skrócie można opisać je jako działania, których zadaniem jest zamieszczenie danej strony www na jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania pod dokładnie sprecyzowane frazy kluczowe. Dzięki temu i wyznaczeniu konkretnych, wybranych słów zasadniczych, na witrynę w bardzo wielu sytuacjach wchodzą jedynie kobiety i mężczyźni internauci, którzy są zainteresowani oferowaną przez nią tematyką. Pozycjonowanie pozwala zatem w pewnym stopniu na targetowanie grup odbiorców. Takiej możliwości nie daje współcześnie niemal żadna inna reklama internetowa (może z wyjątkiem mailingu), co oznacza ogromną marketingową przewagę dla pozycjonowania. Skonkretyzowana grupa odbiorców to bowiem w praktyce gwarancja tego, że zyski z takiej strony będą się bez przerwy zwiększać. Pozycjonując stronę www mamy szansę większych wypłat, znacznie powiększamy rentowność swojego interesu, a przy okazji stajemy się częścią internetowej społeczności webmasterskiej.
Autorem artykułu jest Polecana Firma.