Istnieje współcześnie kilka znanych metod pozycjonowanie i równie wiele albo dosłownie i więcej metod nieznanych, trzymanych uparcie w tajemnicy przez samych pozycjonerów. W gronie tych znanych coraz większą furorę – bo inaczej nie sposób tego już nazwać – robią pozycjonowanie i usługi SEO przeprowadzane za pomocą… sklepów internetowych. Niewątpliwie nie chodzi tu o pierwsze z brzegu strony sklepowe, ale o specyficzne witryny, których właściciele oferują sprzedaż takich artykułów jak piramidy linków, listy blogów i katalogów stron, teksty tematyczne i zapleczowe , a dodatkowo usług, związanych z tworzeniem wszelkiego rodzaju stron zapleczowych czy sieci linków. Zjawisko SEO sklepów jest w Polsce stosunkowo nowe, ponieważ trwa zaledwie kilka lat, ale jednakowa sytuacja już dawno ma miejsce na zagranicznych rynkach SEO. Pozycjonerzy w ogromnej liczbie przypadków korzystają z takiej formy na pozycjonowanie i usługi SEO, ponieważ jest ona korzysta zarówno pod kątem finansowym (niska cena) jak również jakościowym (wysoka jakość świadczonych usług czy kupowanych produktów). Pozycjoner bez dużego zaplecza swojego, z małą listą precli czy brakiem własnych katalogów stron zmuszony jest do użytkowanie z zewnętrznych zasobów. Decydując się zaś na zakup w takim aktualnie sklepie ma zaś zapewnienie, że otrzyma produkt w zgodzie z zamówieniem, jakościowy, atrakcyjny finansowo, a przede wszystkim efektywny. To ważne, ponieważ pozycjonowanie i sklep SEO to bardzo delikatny rynek, na którym trafienie na nierzetelnego partnera i wykonawcę usługi jest niestety dość częste. Zakupy w sklepie SEO stanowią zaś ogromną zapewnienie bezpieczeństwa i uczciwości takiej transakcji.